Wednesday, April 28, 2010

Pertandingan Karaoke

Demi mencungkil dan mengetengahkan bakat-bakat terpendam, satu pertandingan nyanyian oleh Panitia Muzik telah diadakan pada 23 April lalu bertempat di bilik darjah 6. Sebelum itu, pemilihan secara tertutup telah dibuat oleh Ketua Panitia Muzik, Encik Alexius Kaunsing dan memutuskan beberapa peserta untuk bertanding pada peringkat akhir. Sambutan agak menggalakkan dari para murid namun hanya beberapa peserta yang layak ke final.

Pertandingan akhir terbahagi kepada dua kategori iaitu Kategori Tahap Satu dan Kategori Tahap Dua. Seramai 6 peserta bertanding bagi kategori tahap satu manakala 7 peserta untuk kategori tahap dua. Masing-masing berjaya mempamerkan persembahan yang agak bagus dan ada sesetengah peserta yang berjaya menunjukkan keunikan masing-masing sama ada dari segi vokal mahupun tarian.

Pengadil pada hari tersebut terdiri daripada 3 orang yang masing-masing mengadili bahagian vokal(20%), tempo(40%) dan gaya persembahan(40%). Mereka terdiri daripada Puan Helvy Joseph, Encik Edwin Ebin selaku ketua pengadil dan Encik Georgie Joseph.

Bagaimanapun, keputusan hanya akan diumumkan dalam masa terdekat. Tahniah kepada panitia Muzik kerana berjaya menganjurkan aktiviti tersebut dan diharapkan agar lebih aktiviti akan dijalankan pada masa hadapan.



Beberapa peserta yang bertanding.



Para pengadil.


Para penonton dihiburkan tarian pembukaan.


No comments:

Post a Comment